ЧОМУ ФЕДЕРАЦІЯ РОБОТОДАВЦІВ УКРАЇНИ БУДЕ ПОСЛІДОВНО ТА БЕЗКОМПРОМІСНО ВИМАГАТИ ОБОВ’ЯЗКОВОЇ ЛОКАЛІЗАЦІЇ ПРИ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЛЯХ!

17.06.2020
Руслан Іллічов, виконавчий директор Федерації роботодавців України

Тому, що публічні фінанси – це наші податки, і ми маємо право вказувати владі всіх рівнів, як витрачати сотні мільярдів гривень на рік.


Тому, що локалізація виробництва – це робочі місця, нові виробництва та технології, висока додана вартість.


Тому , що так роблять всі «розумні» країни.


Від Казахстану до Сполучених Штатів та Алжиру. Ніякий вільний ринок нічого не регулює! Ми проаналізували публічні закупівлі з 2015 року. Жодний іноземний виробник, який поставив нам по імпорту свій продукт по контрактам більш 100 млн. гривень не локалізував в Україні жодного відсотку виробництва. Не виготовив жодного гвинта чи гайки.


Не вірите???? Контракт на 1 млрд. доларів з локомотивами GE. Де реальна локалізація, яка, до речі, була прописана в контракті? Хто понесе персональну відповідальність за її відсутність? Хто компенсує Україні не створені робочі місця?



 


Тому, що – локалізація - чи не єдиний шлях та можливість для України справжньої кооперації з світовими виробниками та включення до виробничих ланцюгів. По іншому просто не буває – «індустріальний діалог» та інвестиції народжуються на виробництві, а не слайдах псевдопрезентацій «соросят».


Сьогодні в українських трамваях, тролейбусах, швидкісних та дизель потягах, пожежних машинах та комунальній техніці, каретах швидкої допомоги, турбінах та компресорах від 20 до 70 відсотків комплектації світових лідерів машинобудування.


І вони готові частину комплектації виробляти в Україні за умови стабільних замовлень. Ми це знаємо, бо спілкуємося з ними мовою контактів та партнерства! Ми – це велика родина Міжнародної організації роботодавців, де маємо партнерів з 150 країн! Ми краще за будь яких експертів та «нянь» знаємо, шо потрібно Alstom, Siemens, Mazotti чи DEUTZ щоб виробляти в Україні.


Локалізація – це сьогодні найшвидший шлях до залученні інвестицій. Ніяка «інвестиційна няня» нам не допоможе. Польська, румунська чи навіть білоруська «няні» вже працюють набагато краще та інструментів підтримки в неї набагато більше. Але коли ми скажено інвестору, що ринок в 700 локомотивів на найближчі 5 років буде у того, хто створить локалізацію, це буде набагато кращий аргумент для інвестицій, ніж «няні», дерегуляції та розмови про місце України в Doing Business.


Ми говоримо Уряду – не розглядайте локалізацію як виключно підтримку вітчизняних виробників. Розглядайте її, як запрошення та стимул до інвестицій для компаній з усього світу!!!


Українські компанії можуть і вже виробляють конкурентні серійні продукти, маючи багато іноземних партнерів в їх локалізації.


І мені дуже дивно, коли деякі політики, експерти та «грантожери» на ефірах та сторінках інтернету вже почали компанію дискредитації ідеї локалізації, поливаючи брудом національних виробників та розказуючи нісенітниці про «Запорожці» та відсталі неконкурентні виробництва.


Ми конкурентні. І в цьому дуже просто переконатися – приїдьте на Електрон, Черкаський автобус чи Богдан та подивіться на трамваї, автобуси та електробуси, які вони виробляють. Відвідайте Крюківський вагонобудівний завод з його швидкісними потягами, дизель-потягами та метро. Завітайте до Пожмашини й Спецбудмашу – і побачите дорожню та спеціальну техніку, якою вони здатні забезпечити всі регіони України. Подивіться виробничі можливості «Турбоатом», Зоря Машпроект чи концерну «Нікмас».


Потрібно лише бажання побачити наші сильні сторони, компетенції та переваги і дати вітчизняним виробникам можливість максимально розкрити свій потенціал.


Впевнений, що разом із нашими друзями та однодумцями –
Ігорем Петрашком, Кисилевський Дмитро, Роксолана Пидласа (Roksolana Pidlasa) та сотнями українських підприємців нам це вдасться.