Новини

КОНЦЕРН «ЕЛЕКТРОН» ПРО СИТУАЦІЮ ІЗ ЗАКУПІВЛЕЮ 100 АВТОБУСІВ ДЛЯ ЛЬВІВСЬКОГО АТП №1

18.01.2021

Концерн «Електрон», підприємство якого є учасником тендеру за проектом «Міський громадський транспорт в Україні» за кошти кредиту Європейського інвестиційного банку, доводить до відома громадськості, що коментарі про обставини цієї закупівлі є обмеженими у зв’язку із зобов’язаннями учасників тендеру дотримуватись умов конфіденційності.


Однак, враховуючи гучний суспільний резонанс і бурхливе обговорення питання щодо можливої закупівлі для Львова 100 автобусів МАЗ 203 білоруського виробництва і згадок в контексті заяв та обговорень продукції концерну, зокрема вартості автобусів марки «Електрон» та спроможності їх своєчасного виробництва, концерн «Електрон» повідомляє наступне.


Щодо власне поданої на тендер пропозиції з виробництва автобусів.


Це автобуси марки А185 «Електрон» нового покоління, що серійно виготовляються з 2016 року і вони вирізняються серед більшості автобусів, що продаються на ринку України. Так, ці автобуси дещо дорожчі, але їх ціна виправдана економічною ефективністю в експлуатації протягом т.з. «життєвого циклу» з гарантією понад 15 років.


 

В конструкції А185 «Електрон» застосовано ряд новітніх конструкторських рішень. А саме:


• кузов автобуса виготовлено з конструктивної та нержавіючої сталі та композитних матеріалів, що забезпечує кращий захист від корозії і гарантований експлуатаційний ресурс більше 15 років;


• для зручності пасажирів, особливо маломобільних груп населення, в салоні встановлено 9 сидінь на низькому рівні підлоги, і, за бажанням замовника, їх кількість може бути збільшена до 12 (у автобусі МАЗ 203 є тільки 2 таких сидіння);


• електрообладнання автобуса, виконане з використанням CAN-модулів та CAN-шини, забезпечує безперервне комп’ютерне управління та діагностику всіх систем і агрегатів автобуса, дозволяє швидко знаходити несправності, знижує експлуатаційні витрати;


• двигуни американської фірми CUMMINS в світовому рейтингу третій рік поспіль визнаються кращими в своєму класі, мають найнижчі показники витрати палива на 1 кВт потужності;


• ряд інноваційно-технічних заходів, здійснених «Електроном», дали можливість відчутної економії паливно-мастильних матеріалів (до 10 %);

• застосовані агрегати та компоненти провідних європейських виробників також значно покращують якість, надійність та довговічність автобуса.


Тому автобуси А185 «Електрон» за їх технічним рівнем слід порівнювати з сучасними автобусами виробництва таких фірм як МАN, MERCEDES, Solaris Bus & Coach, а не з МАЗ 203, що належить до попереднього покоління.

Також на різницю в цінах між українськими та білоруським виробником суттєво впливає низка інших факторів.

МАЗ - це державне підприємство, що отримує підтримку за рахунок субсидій з державного бюджету Білорусі, а також користується значними податковими пільгами у своїй в країні. МАЗ активно продає автобуси в Україні і при їх ввезенні не сплачує мито. Чому? Тому що досі діє Угода про вільну торгівлю в рамках СНД (віртуальної співдружності держав, що утворилися при розпаді Радянського Союзу). 


 


Крім того, Міністерство фінансів Республіки Білорусь компенсує банкам та лізинговим компаніям платежі по сплаті клієнтами процентів та лізингових виплат у розмірі 2/3 ставки рефінансування, якщо ці клієнти купують товари білоруського походження. До того ж президент Білорусі з метою експансії на зовнішні ринки, в т.ч. України, надав МАЗу в 2017-18 р. безповоротну державну допомогу у сумі понад 500 млн. USD. Проте, незважаючи на значну державну підтримку, МАЗ є хронічно збитковим: збитки за період 2015-2018 років становили понад 100 млн USD. Вищенаведена фінансова інформація подається з відкритих джерел Білорусі.


Все це в сукупності свідчить про застосовування білоруським виробником демпінгу - заниженого ціноутворення на ринку України. А ще одним підтвердженням демпінгу МАЗа на львівських торгах є те, що ціна аналогічних автобусів МАЗ 203, придбаних Києвом на умовах лізингу (без тендеру), є на 30 % вища, аніж у Львові.


Водночас, власне білоруський ринок транспорту, незважаючи на діючу угоду про вільну торгівлю в рамках СНД, є повністю закритий для іноземних виробників, в тому числі і українських: з 2008 року діє сувора законодавча заборона імпорту продукції, аналоги якої виробляються в Республіці Білорусь.


Українські ж виробники працюють у зовсім інших умовах, без жодних податкових пільг та преференцій від держави. А кредитна політика фінансових інституцій спрямована хіба що на повне знищення українських товаровиробників: відсотки за кредити зашкалюють - до 20% і вище.


До того ж, українські товаровиробники жодним чином не захищені від непрогнозованих і часто спекулятивних коливань вартості зарубіжної валюти. Так, тільки через непередбачувані, валютні коливання підприємства концерну втратили на поставці 50-и тролейбусів Львову понад 40 млн. грн.


Варто звернути увагу і на ще один інструмент, який не був задіяний для економії бюджетних коштів. Йдеться про практику застосування європейськими і світовими банками важливої преференції: замовники можуть надавати 15% різницю при пільговому тарифі для товарів, що вироблені чи створені у країні і містять мінімум 30% місцевого готового продукту. Це є можливість хоча б частково захистити інтереси українських виробників. А в тендерній документації згаданого тендеру, на жаль, ця опція була відсутня. Хоча в інших містах України вона успішно застосовується.


А тепер щодо коментарів окремих блогерів про надзвичайно тривалі терміни поставки нашим підприємством, зокрема й цих 100 автобусів і що їх «Електрон» виготовить нібито не раніше, ніж у кінці 2022 року. Тому звертаємо їх увагу, що в тендерній документації наведені зовсім інші, конкретні терміни поставок. А саме: перша партія 20 автобусів має бути поставлена не пізніше 30 тижнів з дати отримання постачальником авансового платежу і починаючи з цього часу що чотири тижні мають постачатися по 20 автобусів. Виконання всього контракту загалом становить 47 тижнів, тобто менше одного року і крім того, допускаються дострокові поставки. І наш концерн має всі виробничі можливості витримати цей графік і своєчасно виконати контракт. Але при умові, що й з боку замовників своєчасно будуть виконані їх зобов’язання.


І на завершення. При замовленні в українського виробника податки сплачуються Україні, а в іноземного - кошти працюють на розвиток інших держав. Зокрема, за цим контрактом, українським підприємством було б сплачено до місцевого та державного бюджетів України понад 100 млн. грн. податків і понад дві сотні працівників мали б зайнятість і гідну заробітну плату протягом року.


Для довідки – за останні роки (включаючи кризові 2019-2020 роки) концерн «Електрон» сплатив понад мільярд гривень податків у місцевий та державний бюджети України.


Україна — чи не єдина країна в світі, яка в держзакупівлях не використовує нецінові критерії. Не враховується ні життєвий цикл пропонованої техніки та обладнання, ні локалізація, ні зайнятість, ні корпоративна соціальна відповідальність, ні екологія – нічого, тільки ціна. Ніде в світі ви такого більше не побачите. Наприклад, на тендерах в Польщі ціна складає всього 15%, решта 85% - мультиплікаційний критерій, в якому закладені всі перераховані вище умови. Всі успішні держави підтримують своїх виробників. Тому що імпорт – це робочі місця і податки в інших країнах.


А нині реальність така, що український ринок держзакупівель відкритий в односторонньому порядку для близько 80% всіх держав.


Ось у таких умовах доводиться працювати українським виробникам.


ВРАХОВУЮЧИ ВИЩЕВИКЛАДЕНЕ, КОНЦЕРН «ЕЛЕКТРОН» ВИСТУПАЄ ЗА СТВОРЕННЯ РІВНИХ, НЕДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ ДЛЯ ВСІХ УЧАСНИКІВ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ПРОПОНУЄ:


По-перше, Верховній Раді України треба невідкладно розглянути та прийняти у другому читанні:


• проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні (№3476);


• проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні (№3477);


• зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості» ( №3739);


По-друге, Національному банку України, Мінфіну, Міністерству інфраструктури розробити запобіжні механізми від негативних наслідків не прогнозованих та спекулятивних валютних коливань;


По-третє, позитивний досвід Кабінету Міністрів України щодо пільгового кредитування малих і середніх виробників слід поширити на машинобудування як стратегічну галузь економіки.


І нарешті, уряду необхідно терміново переглянути умови Договору про зону вільної торгівлі безпосередньо з Республікою Білорусь та/або з іншими країнами учасниками зони вільної торгівлі СНД і виключити тролейбуси, автобуси, трамваї, електробуси з переліку товарів, що не підлягають безмитному ввезенню в Україну. Крім цього, необхідно переглянути або при можливості денонсувати Правила визначення країни походження товарів, які дозволяють країні-експортеру самостійно визначати критерій достатньої обробки/переробки товару та видавати сертифікат про походження товару для надання товару режиму вільної торгівлі.

Здійснення цих кроків унеможливить продовження дискримінації українських виробників при публічних закупівлях. Ці питання є в компетенції держави, а не в органів місцевого самоврядування.

Свої пропозиції концерн «Електрон» надав Уряду та Верховній Раді України і вони вже тривалий час очікують свого розгляду.


 


версія для друку
  • Digg
  • Send e-mail
  • Facebook
  • Google
  • Print
  • TwitThis
  • VKontakte

MncAV 01.04.2021 - 15:26

Medication prescribing information. Drug Class. <a href="https://topregabalin.top">order generic lyrica online</a> in the USA Actual information about medicines. Read here. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/lora-silver All news about drug. http://www.ebaldai.lt/en/baldas/molodecno-337 Everything what you want to know about meds. http://www.ebaldai.lt/ru/baldas/nice Some trends of medicines. 590f5fe

TxsRP 01.04.2021 - 15:26

Drugs information. Cautions. <a href="https://lyricafor.top">buying cheap pregabalin pills</a> in US Everything about medicine. Get now. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/rasomasis-stalas-3145 Everything information about medicine. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/bjorkkvist Some information about medicament. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/staliukas-1515 Some information about medicines. 7ff2590

LvfYB 01.04.2021 - 15:25

Medication prescribing information. Brand names.
<a href="https://lyricafor.top">where can i get generic lyrica without rx</a> in US
Everything information about medication. Get information here.

http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/vandens-lova-akva-soft Some news about medicines. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/azurines-sieneles-tureklai-radiatoriu-uzdengimai-sirmos Actual information about meds. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/stonera-skulptura-liutai Some news about meds. dc3_063

DimTU 01.04.2021 - 15:25

Drug information leaflet. Long-Term Effects.
<a href="https://topregabalin.top">buying cheap pregabalin without insurance</a> in the USA
Actual information about pills. Read information now.

http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/monza-lova Best about medicament. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/polonezas-174-21 Actual information about pills. http://www.ebaldai.lt/en/baldas/zidinys-1212 Actual trends of medicine. 77_6c28

MaxRB 01.04.2021 - 15:25

Meds prescribing information. Long-Term Effects. <a href="https://pregabalin24x7.top">can i buy pregabalin without dr prescription</a> in US Everything what you want to know about medicines. Get now. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/paulina-3656 Actual information about medicament. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/auksta-vitrina-ontario Actual about drugs. http://www.ebaldai.lt/ru/baldas/oskaro-darbo-kambarys All news about medicine. c4d0d4e

QrtJG 01.04.2021 - 15:25

Drugs information for patients. Long-Term Effects. <a href="https://lyricainfo.top">where can i buy generic lyrica without a prescription</a> in USA Actual what you want to know about drug. Read here. http://www.ebaldai.lt/lt/baldas/naturalios-odos-vokiskas-kampas-driver-wwwbramitalt Best information about medicament. http://www.ebaldai.lt/en/baldas/apvalus-pietu-stalas All about drug. http://www.ebaldai.lt/en/baldas/virtuves-baldai-1850 Best news about meds. 4891c1f

-->